Afgestudeerd: zoekende naar een vaste baan

romefoto

Zoals jullie konden lezen, heb ik mijn diploma Manager Verkoper Reizen in de pocket. Morgen heb ik mijn laatste stagedag, moet nog hard werken aan een projectopdracht en moet dit mondeling kunnen verdedigen en dan heb ik hopelijk ook mijn diploma Manager Front Office. Maar officieel ben ik eigenlijk toch al afgestudeerd, ik hoef nog maar 1 keer naar school en dat is om die projectopdracht te verdedigen.
Ik ben nu hard op zoek naar mijn eerste echte baan. Hoe gaat me dat af?

 

Zelfs tijdens mijn stage was ik al her en der aan het zoeken naar een echte baan. Ik zag wat interessante mogelijkheden en reageerde er direct op. Helaas kreeg ik te horen dat ik nog niet genoeg ervaring had binnen de toeristische sector, of er werd zelfs helemaal niet op mijn sollicitatie gereageerd. Daardoor had ik het zoeken naar een baan even op een lager pitje gezet om me verder te focussen op mijn stage. Mochten jullie het je afvragen: op stage hebben ze al een groot team, dus hadden ze geen nieuwe vaste medewerker nodig.
Ongeveer twee weken geleden begon ik weer actief te zoeken. Helaas hetzelfde verhaal als bovenstaande.

IMG_2058

Tijdens de diploma-uitreiking van mijn diploma Manager Verkoper Reizen kreeg ik ook een certificaat Reisleiding. Ik heb daarom contact opgezocht met een bedrijf die georganiseerde busreizen organiseert. We zijn met elkaar aan het mailen, om een datum te vinden waarop ik kan proefdraaien: oftewel mee op de bus! Zo onwijs spannend!
Dit is eigenlijk ook het enige bedrijf waar ik nu mee aan het mailen ben. Ik heb onlangs wel nog een sollicitatiegesprek gehad, maar dat is helaas niks geworden.
Ik hoop dat het proefdraaien bij het busbedrijf me bevalt! Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden.
Voor nu blijf ik contact houden met het busbedrijf, focus me op die projectopdracht en mijn laatste stagedag en ben lekker bezig met bloggen.

Hoe ging het bij jullie na het afstuderen? Kwamen jullie makkelijk aan een baan of duurde het ook een tijdje voor jullie ergens terecht kwamen?

Typisch Kim heeft sinds 27-07-2017 een eigen domein. Alle artikels die in 2017 zijn gepubliceerd, waaronder deze, zijn mee overgenomen naar http://www.typischkim.com.

8 gedachtes over “Afgestudeerd: zoekende naar een vaste baan

  1. Celine zegt:

    Gefeliciteerd met je afstuderen! Ik studeer volgend jaar pas af, dus ik heb nog geen ervaring met hoe snel je aan de bak kunt komen. Wens je wel heel veel succes met het zoeken naar een baan!

    Like

  2. dramaqueen9222 zegt:

    Ik heb even gewacht met zoeken, maar uiteindelijk werd ik vrij regelmatig benaderd op LinkedIn (en zo ben ik uiteindelijk ook aan mijn huidige baan gekomen!). Ik raad daarom zeker aan je profiel zo compleet mogelijk in te vullen, in je kopregel te vermelden dat je op zoek bent naar een baan en enigszins actief artikelen en zo te liken, dan kom je vanzelf bij anderen in beeld. Succes! Xx

    Like

  3. glamandglitters zegt:

    Leuk om te lezen! Wel top dat je al zo actief aan het zoeken bent. Toen ik afgestudeerd was lag de hele arbeidsmarkt overhoop. Dat was ongeveer 3 jaar terug. Er waren bijna geen banen of ze vroegen 10 jaar ervaring. Ik heb eigenlijk pas sinds een jaar een passende baan. Daarvoor moest er wel geld verdient worden dus heb ik gewerkt op functies onder mijn opleidingsniveau of dingen die ik niet zo leuk vond. Het was het uiteindelijk waard! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden!

    Like

  4. Irene zegt:

    Gefeliciteerd! Wat een mijlpaal ^^ Toen ik net afgestudeerd was vond ik ook niets in mijn sector (sociale sector). Om dezelfde reden. Ik vond dat echt super frustrerend! En langs de andere kant vind ik dat het ook veel zegt over een bedrijf. Dat ze niet zoveel moeite willen investeren in het begeleiden van personeel. Heel jammer. Want als je nergens ervaring kan opdoen omdat ze alleen maar ervaren mensen willen, hoe raak je dan ooit aan zo’n job?
    Gelukkig heb je nu wel iets gevonden! Lijkt me wel spannend, zo’n busreizen. Ben heel benieuwd hoe het je bevalt.

    Like

~ Praat mee! ~ ♥

