Persoonlijk

Hooikoorts (medicijnen, medical taping)

Afbeeldingsresultaat voor hay fever memes
Google

Al van klein af aan heb ik hooikoorts. De ene periode heb ik er meer last dan de andere, maar toen ik nog kleine Kim was, had ik er echt heel erg last van. Zat ik met dikke, rode ogen buiten, constant te niezen. Door de jaren heen is het gelukkig minder geworden. Maar dit jaar is het toch weer terug.

Vorig jaar merkte ik ook dat ik er meer last van had na jaren. Toen ben ik op internet gaan speuren en zag ik dat medical taping ook zou moeten helpen bij hooikoorts. Ik maakte een afspraak bij de fysio. Je krijgt tape opgeplakt wat ook bij sporters word gebruikt. Op je bovenrug worden aan beide kanten tape opgeplakt in een C-vorm. En voor op je borst een soort V-vorm die op z’n kant ligt. Hiermee wandelde je even rond en na een tijdje werd de tape opnieuw opgeplakt. Wat een verademing was dat! Ik heb bijna tot geen last gehad, de hele hooikoortsperiode lang. Af en toe een onschuldig niesje, maar dat is heel anders dan de niesaanvallen (zo’n 10x niezen achter elkaar) die ik voorheen had. Het enige probleem was dat ik toen stage liep bij een reisbureau, en dus altijd een sjaaltje moest dragen, zodat het tape op mijn borst niet zichtbaar was. Het tape is wel echt een aanrader. Je loopt er wel een paar weken een beetje vreemd bij, maar het is zeker een verademing! Vraag eens rond bij de fysiotherapeut bij jou in de buurt. Wanneer je vraagt naar medical taping voor hooikoorts zullen ze begrijpen wat je bedoeld. Let wel op: niet alle fysiotherapeuten doen dit!

hooikoorts

Dit jaar heb ik er ook weer ontzettend veel last van hooikoorts. Het tapen leek weer een goede oplossing, maar omdat ik nu stage loop als receptioniste leek het me niet handig. Daarom heb ik nu een neusspray van Prevalin, die al heel goed helpt. Het is dan nog niet helemaal weg, maar zeker voor 90% zijn de klachten weg. Het is de Prevalin Plus Direct neusspray. Zeker de moeite waard om eens te proberen. Je moet er direct na het sprayen wel even extra door niezen door het munt die in de spray zit, maar daarna ben je zeker voor zo’n 5 à  6 uur klachtenvrij.

Ik neem trouwens geen hooikoortstabletten. Eén van de symptomen van hooikoorts waar ik ook last van heb is vermoeidheid. Wanneer ik dan hooikoortstabletten gebruik als medicijn, kan ik zo een hele middag slapen! In hooikoortstabletten zit namelijk een stofje dat je slaperig maakt. Als één van de symptomen van hooikoorts vermoeidheid is en je neemt zo’n tablet, ben je echt ontzettend moe. Dan mag je ook niet autorijden (staat ook op de verpakking). Tabletten vind ik zelf dus geen aanrader.

Op internet las ik ook dat als je regelmatig voor een langere tijd honing eet, je ook minder last zou moeten krijgen van hooikoorts. Het is het proberen waard, dus ik drink nu regelmatig honing in mijn thee. Ik heb er eigenlijk wel mijn vraagtekens bij of het helpt. Maar lekker in mijn thee is het wel. (En ja, ik drink ook thee op warme zomerdagen haha)

Voor mij is medical taping en de Prevalin Direct Plus dus echt een aanrader. Heb jij ook hooikoorts?

~ Praat mee! ~ ♥

