Typisch Kim! #1: pasen, Aken, stage, jarig

photo_2017-04-19_11-55-20

Bron: Be like Kim

Hoi iedereen! Vandaag is het tijd om jullie kennis te laten maken met een nieuw thema op mijn blog: “Typisch Kim!”. Het leek me leuk om eens wat te vertellen over hoe het met me gaat, wat er voor de komende tijd op de planning staat, enzovoorts! Er staan namelijk een hoop leuke maar spannende dingen op het programma. 

Pasen
Ik hoop dat jullie allemaal een leuk Paasweekend hebben gehad. Doen jullie iets met Pasen of niet? Wij zorgen altijd voor een uitgebreide brunch.
’s Avonds maken we op eerste Paasdag zelf een gangenmenu, en op tweede Paasdag gourmetten we. Wat ook traditie is, is om op tweede Paasdag naar een Paasmarkt te gaan. Dat vind ik altijd zo leuk! Dit jaar heb ik twee leuke leesboeken gescoord. Eentje van mijn favoriete auteur, Jill Mansell, en eentje van Suzanne Vermeer. Wanneer ik ze uit heb, zal ik er zeker een artikel over maken! Daarnaast zijn we op zondag, eerste Paasdag, naar The Fast and The Furious 8 gegaan! Ik was zo benieuwd naar deze film, omdat ik fan ben van deze franchise. Het heeft niet meer veel te maken met straatraces en bevat veel meer actie, net zoals in deel 7. Maar wat vond ik dit een gave film zeg! Het was spannend en humoristisch, maar een stukje was ook heel mooi. Ik ga er een artikel over schrijven, zonder spoilers uiteraard ;).

Aken
Verder ben ik gisteren naar Aken geweest met vrienden van school. We hebben wat gewinkeld en zijn gaan eten bij Tijuana. Dit is een heerlijk Mexicaans restaurant, waar alles op dinsdag voor de helft van de prijs is. Ook de cocktails ;). Mocht je eens in Aken zijn, dan is het restaurant zeker een aanrader om eens te gaan eten! Ook zonder de actie op dinsdag, is het restaurant heel erg betaalbaar! We hebben als voorgerecht met de hele groep twee schalen nacho’s gedeeld, en als hoofdgerecht had ik een Mexicaanse wrap met tortilla chips erbij. Ik begon met een glas ice tea, daarna nam ik een mojito. Dat vind ik altijd heel lekker! Het was een hele gezellige dag.

photo_2017-04-19_11-34-27

Stage
Zondag is het zover, dan vertrek ik naar mijn stageplaats voor mijn front office stage! Ik blijf voor mijn stage in Nederland, maar ik ga wel intern. Ik heb er zoveel zin in, maar het is ook best spannend. Ik moet nu iedere dag zelf koken, de was doen, enzovoorts. Maar het lijkt me wel heel leuk. Ik ga zeker blijven bloggen, dit doe ik dan naast mijn stage. Het kan misschien voorkomen dat er eens een dag geen artikel komt, omdat het dan niet helemaal lukte om er een te schrijven. Stage gaat even voor!
De stage duurt drie maanden, en dan ben ik helemaal klaar. Ik hoef in september nog maar één keer naar school om een grote opdracht in te leveren, en dat is het.
Ik ben nu al anderhalve week vrij, de twee weken daarvoor waren allebei examenweken. Ik heb al een aantal resultaten binnen en die zijn allemaal heel erg goed!
Ik ga niet verder studeren. Ik heb altijd gezegd dat ik meer een persoon ben om te werken, in plaats van te studeren. Mijn stage vorig jaar in een reisbureau bevestigde dat. Ik heb wel geluk, want door de opleiding die ik nu aan het afronden ben, heb ik straks twee diploma’s: front office (receptie) en reisbureaumedewerker. Omdat ik dit op niveau vier heb gedaan, kan ik ook nog eens manager worden van het team. Dus als ik straks na mijn stage front office wil gaan doen, maar op dat moment is er moeilijk werk in te vinden, kan ik altijd terugvallen op reisbureaumedewerker. Daar ben ik heel blij mee!

Jarig
Verder ben ik op 25 april jarig! Ik word 19 jaar. Dat is al over 7 dagen, vandaag meegeteld! Omdat ik dan al twee dagen op stage ben, houden we het feest zaterdag, de dag voor ik op stage ga.

Zo, ik heb een leuk weekend achter de rug en er gaan ook leuke, spannende dingen gebeuren volgende week. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om zo nu en dan eens zo’n artikel te lezen! Heb jij nog leuke dingen meegemaakt, of staan er nog leuke dingen op het programma?

Liefs, Kim

11 gedachtes over “Typisch Kim! #1: pasen, Aken, stage, jarig

  1. Sheila @ beineffable.com zegt:

    Leuk! Ik heb ook eens op een reisbureau gewerkt. Ik heb toerisme afgerond, maar ben daarna wel verder gaan studeren. Een geweldige branche, maar het betaalt voor geen meter. Maar daar doe je het dan ook niet voor. Ik vond de studie reizen altijd erg leuk. En dat je met je neus op hoefde aanbiedingen zat.

    Like

~ Praat mee! ~ ♥

